Μαγικές λεξούλες – Συμβουλευτική για τα παιδιά που διαβάζουν

ASTROTEAM GUEST
07/06/2024

Ορμώμενη από τη δική μου προσωπική παρατήρηση, και μελέτη, πως το κάθε άτομο, ειδικά όταν πρόκειται για τα παιδιά μας, λειτουργεί και ενεργεί σύμφωνα με τα ερεθίσματα που δέχεται από το περιβάλλον, όσον αφορά στην κινητήριο δύναμη για να δραστηριοποιηθεί και να ακολουθήσει την κατάλληλη κατεύθυνση.

Αντιλήφθηκα λοιπόν, πως κάποιες μαγικές λεξούλες βοηθούν τα μικρά μας να αποκτήσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον με ότι καταπιάνονται στην καθημερινότητα. Διαπίστωσα την αντίστοιχη σημασία ορισμένων φράσεων, μάλιστα αυτά τα συγκεκριμένα λόγια να τα ενθαρρύνουν ακόμα περισσότερο να είναι επιμελή με τα μαθήματά τους, και να συμπαθήσουν τα βιβλία. Και, φυσικά, αυτοί οι μικροί συμβολικοί σύμμαχοι βρίσκονται σε μέρη του λόγου, στα ουσιαστικά και τα ρήματα, που το νόημα τους έχει άρρηκτη σχέση, και τεράστιο αντίκτυπο για την κάθε ιδιοσυγκρασία ανάλογα το ζώδιο, και με άλλους παράγοντες, αλλά πρωτίστως με τα χαρακτηριστικά που αποκτά ο Ήλιος τη στιγμή της γέννησης.

Υπάρχουν όμως πτυχές που μπορεί να μην είχαν ποτέ την ευκαιρία να ξεδιπλωθούν, και δεν φανταζόμαστε καν πως υπήρχαν εκεί σε αδράνεια…

Όλοι οι γονείς έχουμε βρει τεχνάσματα, και γνωρίζοντας πολύ καλά τις ιδιαιτερότητες των αντιδράσεων των παιδιών, τα στηρίζουμε ώστε να κινητοποιηθούν. Υπάρχουν όμως πτυχές που μπορεί να μην είχαν ποτέ την ευκαιρία να ξεδιπλωθούν, και δεν φανταζόμαστε καν πως υπήρχαν εκεί σε αδράνεια, μέχρι που βρίσκεται μια λεξούλα “τυχαία”, και ανακαλύπτουμε πως δουλεύει. Πόσο μάλλον αν ακόμα από πολύ μικρή ηλικία το γνωρίζαμε αυτό το αστρολογικό «ψυχογράφημα», και δοκιμάζαμε για το καλύτερο αποτέλεσμα να εντοπίσουμε τα ευεργετικά λόγια; Πολλές φορές μπορούμε να τα συνδυάσουμε με στοιχεία που να εκφράζουν τη Σελήνη τους, τις ανάγκες τους δηλαδή, άλλοτε και με εκείνα που επιθυμεί η Αφροδίτη τους, άρα με αυτό που τους αρέσει πιο πολύ, και αργότερα, μεγαλώνοντας, με όσα “κουμπώνουν “ με τον Ωροσκόπο τους.

Για παράδειγμα με γνώμονα αποκλειστικά το ζώδιο, άρα τον γενέθλιο Ήλιο, και λεξούλες που το περιγράφουν, παραθέτω ενδεικτικές ιδέες:

Στα Κριαράκια μας θα μπορούσαμε να πούμε “..πάμε γρήγορα να δούμε τι έχει εκείνο το βιβλίο μέσα, έχω πολύ ανυπομονησία, και σίγουρα θα είσαι ο πρώτος που θα το διαβάσει..!”, ή “..τα άλλα παιδιά άραγε το έχουν ήδη ξεφυλλίσει..;”.

Τα μικρά Ταυράκια, αντιθέτως, θα ήθελαν να ακούσουν κάτι πιο καθησυχαστικό, επ΄ουδενί θα ήταν το δέλεαρ η βιασύνη, εκτός βέβαια, αν συντρέχουν άλλες παράμετροι στο ωροσκόπιο, όπως ας πούμε ένας γενέθλιο Άρης στον Κριό, και στον 1ο οίκο. Άρα σε αυτά τα παιδιά μπορούμε να επικαλεστούμε κάτι που να τους εμπνέει ασφάλεια, όπως “… πάμε στην άνετη μας πολυθρόνα να διαβάσουμε κάτι πολύ ωραίο..; “, ή “…αφού τελειώσουμε το γεύμα μας, θα βάλουμε την αγαπημένη χαλαρωτική μουσική, και πάμε να ξεκουραστούμε ξεφυλλίζοντας τα βιβλίο με τα όμορφα χρώματα..”.

Για τα παιδιά Διδυμάκια είναι κάπως πιο εύκολη η προσέγγιση στη μελέτη και μάλιστα με πολύπλευρα θέματα συγχρόνως. Εύκολα καταπιάνονται με οτιδήποτε προσφέρει κάτι που τους κινεί την περιέργεια, λάτρεις της είδησης, αλλά και της μετάδοσής της, με κίνδυνο να φλυαρούν άσκοπα και να χρειάζονται βοήθεια εστίαση σε ένα αντικείμενο με προσοχή. Θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε λέγοντας ”… βρήκα κάτι που δεν έχεις ξαναδιαβάσει, με πολλές και διαφορετικές εικόνες, που αν της εξηγήσουμε στην τάξη, όλοι θα μας ζητάνε κι άλλες πληροφορίες..! “.

Τα Καρκινάκια από την άλλη είναι πιο προσκολλημένα στα οικεία, δεν επικοινωνούν εύκολα τα νέα δεδομένα, είναι ι πιο εσωστρεφή, και ο τρόπος προσέγγι σης τους ως προς τη μελέτη πιο ιδιαίτερος. Θα μπορούσαμε να τα παροτρύνουμε με παραδοσιακά ή παλιά εξώφυλλα, ή τίτλους βιβλίων με έντονο συναισθηματισμό. Αν λέγαμε δε ”…αγάπη μου σήμερα θα καθίσουμε όλη η οικογένεια να πούμε ιστορίες και μήπως να διαβάσεις εσύ για όλους μας, θα μας έκανες πολύ ευτυχισμένους.. “, ή “…αυτά εδώ είναι πολύ ωφέλιμα για όταν έχουμε ανάγκη να αποσυρθούμε στη ζεστασιά του δωματίου μας…”.

Τα Λιονταράκια σαν παιδιά θα θελαν να ακούσουν πως είναι ξεχωριστά, πως θα έχουν την αποδοχή των ταλέντων τους, και λόγια όπως:…” εσύ είσαι βασιλιάς στην καρδιά όλων, πάντα υπέροχα διαβάζεις και εκδηλώνεται γύρω σου θαυμασμός, σίγουρα θα είναι περήφανη η δασκάλα για ότι μαθαίνεις..! “, ή “…έχεις μοναδικό χάρισμα, να μας κάνεις τόσο χαρούμενους που μελετάς, πιστεύω θα καταφέρεις τα καλύτερα, χίλια μπράβο..!”, θα τους παρακινούσε οπωσδήποτε.

Για τους μικρούς Παρθένους το να φανούν χρήσιμοι είναι η καλύτερη ανταμοιβή στην καθημερινότητά τους. Οπότε αν τους επιστήσουμε την προσοχή στην επιμέλεια που τους διακρίνει θα τους ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο. Μια βοηθητική φράση θα ήταν: …” η λεπτομερείς εργασίες σου δείχνουν ότι έχεις πολύ τάξη, κάτι που βοηθά και τα άλλα παιδιά να έχουν απόδοση, συνέχισέ έτσι..!”.

Οι μικροί Ζυγοί θα ήταν πολύ ευχαριστημένοι αν μοιράζονταν τα πάντα., και το περιβάλλον διέθετε καλαισθησία. Έτσι το κίνητρο να δραστηριοποιηθούν σε πεδία μελέτης θα ήταν κάποιο “συνεταιράκι”. Αν η μαμά του ανακοίνωνε πως “…σήμερα θα συνεργαστείς με το φιλαράκι σου στο διάβασμα..!, όλα θα ήταν πολύ διευθετημένα, ή επίσης “ μικρό μου μην ξεχάσεις να διακοσμήσεις τα τετράδιά σου, αρέσει πολύ αυτή η αρμονία που έχεις στα γραπτά σου..!“.

Τα παιδιά Σκορπιοί μαγνητίζονται πιο εσωτερικά ενδιαφέροντα. Τα οφέλη από την παρότρυνσή μας θα ήταν εμφανή αν ακουμπούσαν θέματα που κρύβουν στοιχεία έρευνας. Βιβλία που εμπεριέχουν μυστήριο ή αργότερα τα μαθήματα που αναλύουν σε βάθος το αντικείμενο μελέτης θα τους ενεργοποιούσε το κίνητρο. Μπορούμε να τους μυήσουμε στον μαγικό κόσμο των σχετικών πεδίων ή επιστημών, και αν λέγαμε: …”έλα, αυτά τα βιβλία θα σε πάνε στον πυρήνα του κόσμου, να ανακαλύψεις όλα τα μυστικά μονοπάτια..!“, τα πιο θετικά αποτελέσματα θα ήταν εφικτά.

Τα Τοξοτάκια δεν θα χαλάσουν χατίρι κανενός, σε όλα έχουν μια θετική αύρα και οπτική. Η βοήθεια θα ήταν ευεργετική από μέρους μας αν τους διευρύνουμε το ορίζοντα με οποιαδήποτε αισιόδοξη τακτική. Να περιοριστούν σε μια αίθουσα ή ένα μονότονο διάβασμα είναι τροχοπέδη. Μία ταιριαστή φράση θα ήταν : …”ω, τι περιεχόμενο περιπέτειας έχει το βιβλίο που βρήκα, με ιστορίες από όλον τον κόσμο, μόνο που το ανοίγεις ταξιδεύεις με τον νου σε τόσα μέρη..! “, ή “…κοίτα πόση γνώση μπορεί να βρει όποιος αναζητήσει το νόημα σε αυτά τα γραπτά, είναι σαν να περιπλανιέσαι στη φιλοσοφία των πιο μακρινών τόπων..!”.

Για τα σοβαρά Αιγοκεράκια οι μαγικές λεξούλες δεν είναι άλλες από : …” το ξέρεις πως με την υπευθυνότητά σου θα πετύχεις τον πιο ψηλό στόχο! “, ή “…η καλή δουλειά που κάνεις θα σε επιβραβεύσει με την καλύτερη θέση αργότερα, ποτέ ο κόπος αυτός δεν πάει χαμένος, παιδί μου.. “. Μπορεί να κουραστούν, αλλά πάντα πασχίζουν να αναρριχηθούν στην κοινωνία, και αν συνηγορεί και η δομή του χάρτη τους, ανταμείβονται στο τέλος.

Οι Υδροχόοι σαν παιδιά από τη φύση τους με διαφορετικό ταπεραμέντο, που δεν μοιάζει κανενός αλλουνού, δίνουν πολύ σημασία στην ομαδικότητα, στην πρωτοπορία, με έναν δικό τους εντελώς διαφορετικό τρόπο, τους κεντρίζει το ανατρεπτικό βλέμμα το ενδιαφέρον. Μην περιμένετε ποτέ κάτι συμβατικό ή τυπικό. Τα λόγια που ίσως τα ενεργοποιήσει προς μια κατεύθυνση μελέτης, σίγουρα πρέπει να περιέχουν κάτι ασυνήθιστό. Παράδειγμα : “… θα μείνεις εμβρόντητο από την αλλόκοτη περιγραφή εδώ, για δες τι παρουσιάζει αυτό το γραπτό, κάτι πολύ εξωπραγματικό, ή δεν μπορούν να το αντιληφθούν ακόμη, γιατί είναι κάτι από το μέλλον..!“.

Στα μικρά Ψαράκια αρέσει να διαχέεται παντού αγάπη και γαλήνη, μπορούν να νιώσουν την λύπη των συνανθρώπων, άρα θα ήτα ευχής έργο να τα στηρίζαμε σε δράσεις αλληλοσυμπαράστασης, αν βέβαια φροντίσουμε να μην είναι υπερβολική ή σε βάρος τους. Θα τους άρεσε να διάβαζαν φανταστικές ιστορίες με παραμυθένια κατάληξη, και στηρικτική κατεύθυνση από μας θα μπορούσε να είναι του τύπου : …”μπορούμε να αφεθούμε στις όμορφες μελωδίες κα τους ήχους αυτού του βιβλίου καλό μου, θα μας χαρίσει πολλά όνειρα, αν όμως μια μέρα γίνουν ζωντανά, τότε θα μας βοηθήσουν σαν δώρα μαγικά! “

…συνδυασμοί γενέθλιων θέσεων, που μπορεί να διαγράφουν το αστρολογικό γράφημα, προϋποθέτουν να εφοδιάσουμε την κάθε περίοδο με το κατάλληλο βιβλιογραφικό υλικό που ταιριάζει στο κάθε παιδί.

Όλα τα παραπάνω, όσα μπορεί ο κάθε χαρακτήρας να έχει προικιστεί, και πολλά περισσότερα, συνδυασμοί γενέθλιων θέσεων, που μπορεί να διαγράφουν το αστρολογικό γράφημα, προϋποθέτουν να εφοδιάσουμε την κάθε περίοδο με το κατάλληλο βιβλιογραφικό υλικό που ταιριάζει στο κάθε παιδί. Και εννοείται πως όλες οι κατευθυντήριές μας συμβουλές, θα πρέπει να γίνονται με φειδώ, ώστε να μην τα ωθήσουμε στην αλαζονεία, στην αντίθετη ανεπιθύμητη πλευρά δηλαδή. Ανάλογα με το πρίσμα από το οποίο αστρολογικά εντοπίζεται το κάθε ωροσκόπιο, καθώς και με τις προβλεπτικές δυναμικές κάθε περιόδου, μπορούμε εξετάζοντας τις δυνατότητες, να αναπτύξουμε και τα δέλεαρ για μάθηση, πάντα σε ισορροπία, και πάνω απ΄όλα παν μέτρον Άριστον!

Σκεφτείτε αν εμείς όταν ήμασταν παιδιά, οι οικείοι μας είχαν και αυτό το εργαλείο, και συνδημιουργούσαν τις συνθήκες, μαζί με την υπόλοιπη φροντίδα που λάβαμε, να είχαν και κατάλληλες παρόμοιες συμβουλές. Να μας παροτρύνουν λοιπόν, να δράσουμε, χρησιμοποιώντας για τις τυχόν κρυφές ιδιαιτερότητες μας, που μόνο η αστρολογική γνώση μπορεί να εντοπίσει από τη γέννησή μας ακόμα, τις ταιριαστές κάθε φορά “μαγικές” λεξούλες… Πόσο διαφορετικός, ενδεχομένως, θα ήταν ο κόσμος!

 

Από τη Γαβριέλα Βαλλιανάτου

 

Θέλεις να σπουδάσεις Αστρολογία;

Σπουδές Αστρολογίας εξ αποστάσεως ή διά ζώσης στην Εναλλακτική Παιδεία!

Σχετικά άρθρα