Αφιερωμένο στην Σοφία Μπεκατώρου που άνοιξε το ελληνικό #metoo
Αστροψιχιατρικές ερμηνείες συμπεριφοράς των ατόμων που διαπράττουν σεξουαλική κακοποίηση
Τι ωθεί έναν άνθρωπο να διαπράττει σεξουαλική κακοποίηση; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του; Λίγα πράγματα ξέρουμε για την ψυχοσύνθεση αυτών των ατόμων και λιγότερα για τις αιτίες που οδηγούν τους θύτες να βλέπουν σαν σκεύος ηδονής και μόνο, γυναίκες και παιδιά. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι έχουν μεγαλώσει σε τραυματικό περιβάλλον και στερούνται στοργής και ενσυναίσθησης. Κάθε θύτης ταυτίζει, ασυνείδητα, κάθε γυναίκα με το δικό του μητρικό πρότυπο, που είναι, συνήθως, σκληρό και κακοποιητικό, και έχει φτιάξει μια φαντασιακή εικόνα, πως όλες οι γυναίκες είναι ελαφρών ηθών και πρέπει να τιμωρηθούν με ταπεινώσεις και εξευτελισμούς, παίρνοντας μέσα από την παρεμβατική του σεξουαλική πρακτική, την εκδίκησή του για τις σκληρές μητρικές θέσεις κατά την διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας του.
Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε, το πιθανό ψυχολογικό προφίλ των θυτών, μέσα από την σημειολογία της Ιατρικής Αστρολογίας, που ερευνώ και διδάσκω για πολλές δεκαετίες.
Αστρολογικές έρευνες σε ανθρώπους που έχουν διαπράξει σεξουαλική κακοποίηση δεν υπάρχουν. Έτσι δε μπορούμε να πούμε, με βεβαιότητα, ποιες είναι οι όψεις που οδηγούν κάποιον να ασκήσει σεξουαλική βία. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε, το πιθανό ψυχολογικό προφίλ των θυτών, μέσα από την σημειολογία της Ιατρικής Αστρολογίας, που ερευνώ και διδάσκω για πολλές δεκαετίες.
Η σεξουαλική κακοποίηση γίνεται στον άξονα Ταύρου-Σκορπιού. Ο Άρης είναι ο παραδοσιακός κυβερνήτης του Σκορπιού και ο Πλούτωνας είναι ο μοντέρνος κυβερνήτης του Σκορπιού και θεωρείται η ανώτερη οκτάβα έκφρασης του Άρη. Τα ιατρικά προβλήματα παρουσιάζονται στην όψη της χιαστής (150 μοίρες η απόσταση των πλανητών μεταξύ τους). Σε κάθε όψη δίνουμε μια γενική περιγραφή της παιδικής ηλικίας και ένα περίγραμμα της ενήλικης ζωής σύμφωνα με τις αρχές της Αστροψυχιατρικής που έθεσε το 1968 ο Αμερικάνος Ψυχίατρος και Αστρολόγος Harry. F. Darling.Αρχή φόρμας
Το ζώδιο του Σκορπιού κάνει δύο χιαστές, μια με το ζώδιο του Κριού και η άλλη με το ζώδιο των Διδύμων. Αρχίζουμε με την ερμηνεία της χιαστής Άρης (παραδοσιακός κυβερνήτης του Κριού) και Πλούτωνα (μοντέρνου κυβερνήτη του Σκορπιού). Η όψη συμβαίνει πάνω από τον ορίζοντα του άξονα Ταύρου-Σκορπιού, και μας αποκαλύπτει προβλήματα που μπορεί κάποιος να παρατηρήσει στην καθημερινότητα του ατόμου και εκδηλώνονται άμεσα στην προσωπικότητα.
Χιαστί Άρης – Πλούτωνας
Παιδική ηλικία: Δεν έχει την ικανότητα να επέμβει με επιτυχία στις συγκρούσεις, να επιδείξει πρωτοβουλία και συνήθως αποσύρεται ή λύνει τις διαφορές του επιθετικά, με σωματικές επιθέσεις. Δεν ανέχεται την εξουσία, είναι αντάρτης, παρορμητικός και δογματικός.
Ενηλικίωση: Η ένταση που αναπτύσσεται από τις καταπιεσμένες σεξουαλικές επιθυμίες δημιουργεί βία. Υπερεκτιμά τις αντοχές του και έτσι κάνει λάθη, βρίσκεται στο μέσον απρόβλεπτων κρίσεων, σε αναστάτωση στις προσωπικές του σχέσεις και προκαλεί σωματικούς τραυματισμούς λόγω συναισθηματικής φόρτισης. Ο φόβος ότι οι άλλοι θα τον εκμεταλλευτούν ή ότι θα απομονωθεί τον οδηγεί στο να παίρνει την εξουσία στα χέρια του, με εξάσκηση εξουσίας, είναι ασυμβίβαστος, δεν δείχνει ευαισθησία στις ανάγκες των άλλων.
Εκδηλώσεις συμπεριφοράς: Ακολουθεί τη θεωρία: “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”, υπερβολικά επιθετικός, βίαιος, εκδικητικός, καταστροφικός, σεξουαλικά φτάνει στα άκρα, πανούργος, περιορίζει τις ελευθερίες των άλλων με βίαιη και δικτατορική πρακτική.
Η άλλη χιαστή όψη είναι εκείνης του Σκορπιού με τους Διδύμους, η όψη συμβαίνει κάτω από τον ορίζοντα του άξονα Ταύρου-Σκορπιού, που μας δείχνουν προβλήματα που περνούν απαρατήρητα και θέλουν, συνήθως ψυχανάλυση για την αποκάλυψη τους.
Θα εξετάσουμε τις χιαστές όψεις του Άρη (παραδοσιακού κυβερνήτη του Σκορπιού) με τον Ερμή (παραδοσιακού κυβερνήτη των Διδύμων) και Πλούτωνα (μοντέρνου κυβερνήτη του Σκορπιού) και Ερμή (παραδοσιακού κυβερνήτη των Διδύμων).
Η πρώτη χιαστή που θα εξετάσουμε είναι μεταξύ του Ερμή (κυβερνήτης των Διδύμων) και του Πλούτωνα (μοντέρνος κυβερνήτης του Σκορπιού).
Χιαστί Ερμής – Πλούτωνας
Παιδική ηλικία: Ο φόβος σκληρής αντεκδίκησης, απόρριψης και απομόνωσης κάνει το παιδί να καταπιέζει την προσωπική του έκφραση. Η επιθυμία να εξερευνήσει το περιβάλλον και η σκέψη για τον εαυτό του, αναχαιτίζεται από την επιθυμία να αποφύγει την κριτική του Άλλου (κατά τον Λακάν). Θεωρεί τον εαυτό του παγιδευμένο στις υπάρχουσες καταστάσεις από τις οποίες δεν υπάρχει διαφυγή, και καταφεύγει σε μηχανισμούς άμυνας, όπως μας λέει ο Φρόιντ.
Ενηλικίωση: Απογοητευμένος από την ανικανότητα να εκφράσει ότι υπάρχει στο μυαλό του, καταπιέζει την προφορική επικοινωνία σε καταστάσεις όπου υπάρχουν εντάσεις, και τις αντικαθιστά με έντονες φωνές, αισχρολογίες και εξάσκηση βίας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις οι αναστολές εμποδίζουν την ανακούφιση του βίαιου λόγου και καταλήγουν σε νευρική κατάπτωση. Για να λύσει τα προβλήματά του, καταλήγει σε διάφορα είδη τακτικής όπως: εξαναγκασμός, επιδέξιους χειρισμούς εκδικητικότητας και υπονόμευσης.
Εκδηλώσεις συμπεριφοράς: Υπερβολικός στην έκφρασή του για να κινήσει την προσοχή, ψιθυρίζει, φωνάζει αποσύρεται, απαγορεύει, και έχει αυτοκαταστροφικές σκέψεις. Έλλειψη αυτοελέγχου σε καταστάσεις κρίσης, δεν εμπιστεύεται, μελαγχολεί, ενεργεί σαν παιδί.
Η δεύτερη χιαστή όψη που θα εξετάσουμε είναι μεταξύ του Ερμή (κυβερνήτης των Διδύμων) και του Άρη (παραδοσιακός κυβερνήτης του Σκορπιού).
Χιαστί Ερμής – Άρης
Πιθανά προβλήματα προσωπικότητας
Παιδική ηλικία: Υπερβολικά ανεξάρτητος, λακωνικός στις εκφράσεις του, απότομος και ωμός, κυρίως λόγω του ότι το ένστικτο επιβίωσης, είναι στενά συνδεδεμένο με την κυριαρχία πάνω στους άλλους, είτε με τη χρήση του λόγου είτε με την χρήση βίας. Έχει γρήγορες αντιδράσεις γίνεται ανυπόμονος με αυτούς που αναβάλλουν ή βρίσκονται σε σύγχυση. Απειθάρχητος με εγωκεντρική συμπεριφορά.
Ενηλικίωση: Έχει τάση για φιλονικίες, είναι ενοχλητικός. Μιλά και ενεργεί χωρίς να σκέπτεται, προκαλεί ατυχήματα είναι ανήσυχος και ευερέθιστος. Η πλήξη είναι η μόνιμη δικαιολογία του για την απώλεια του ενδιαφέροντος του και για το ότι αφήνει πράγματα μισοτελειωμένα. Έχει την τάση να παίρνει βιαστικές αποφάσεις και έτσι αναγκάζεται να κάνει πολλές φορές το ίδιο πράγμα για να φτάσει στην επιτυχία.
Εκδηλώσεις συμπεριφοράς: Απείθαρχος, σαρκαστικός, ξεροκέφαλος, πολύ υποκειμενικός κριτής, έχει επιθετικά σεξουαλικά πρότυπα, υποφέρει από αϋπνίες, βιαστικός ανήσυχος μήπως δεν προλάβει κάτι, απεχθάνεται να του λένε τι να κάνει, αυταρχικός, θυμώνει εύκολα όταν απειλείται η δυνατότητα έκφρασης του είτε λεκτικά είτε σωματικά.
Προσπάθησα να δώσω με απλά λόγια τους αστρολογικούς αρχετυπικούς συμβολισμούς της σεξουαλικής κακοποίησης, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κόσμου για μια βία πρακτική, που κύρια θύματα είναι ανήλικα, ως επί το πλείστον, παιδιά και γυναίκες. Στο μέλλον, όταν θα έχουμε πολλά ωροσκόπια ατόμων με παρεμβατική σεξουαλική συμπεριφορά, θα μπορούμε να έχουμε μία πληρέστερη αστρολογική ανάλυση.
Όλοι μας νομίζουμε ότι ζούμε σε ένα δίκαιο κόσμο (διάβαζε Δίας) και το κακό τιμωρείται (διάβαζε (Κρόνος). Πολλές φορές κατηγορούμε τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης μέσα από τα μάτια της Πατριαρχίας (διάβαζε Κρόνος) με την δικαιολογία ότι φεύγουν από τα όρια της καθεστηκυίας ηθικής (διάβαζε Κρόνος) και ότι καταλύουν τους κοινωνικούς νόμους (διάβαζε Κρόνος) που έχει επιβάλλει το αρσενικό (διάβαζε Ήλιος) πάνω στο θηλυκό (διάβασε Σελήνη), όταν κατάλαβε το αρσενικό την αδυναμία του να γίνει μέρος της Θεογονίας και της Δημιουργίας, τότε γίνεται ιερέας (Κρόνος), με σκοπό να ζήσει το μυστήριο του θηλυκού, με σκοπό να το υποτάξει (διάβαζε Κρόνος), αλλά η πράξη αυτή είναι το ένστικτο θανάτου (διάβαζε Πλούτωνας), όπως μας έχει πει και ο παππούς Φρόιντ.
Όλοι μας πρέπει να δουλεύουμε τον Κρόνο μας, γιατί αυτός είναι η κινητήρια δύναμη που προκαλεί victim blaming, το πρώτο στάδιο για να μπουν τα θύματα της σεξουαλικής κακοποίησης στον λαβύρινθο του Πλούτωνα, που αντί για Περσεφόνη, φέρνει μνήμες της Μήδειας, που δεν μπορεί να σκοτώσει τις μνήμες του Ποσειδώνα, που τις επέβαλλε ένας κόκκινος Άρης της βίας και όχι του πάθους.
Είθε στο μέλλον να έχουμε λιγότερες σεξουαλικές κακοποιήσεις και ο έρωτας να βιώνεται και στις τέσσερις εποχές του έτους σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γαίας, για μια ζωή γεμάτη από τους οργασμούς της ζωής μακριά από τα ένστικτα του θανάτου, για να γίνει η Αφροδίτη πάνδημη γιορτή της κοινότητας.